Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

workout stars Rihanna Jennifer träning Bild: Jordan Strauss, Evan Agostini/TT

Hollywood-stjärnornas bästa metoder för att komma i superform

Så ser träningsveckan ut

På röda mattan och i ljuset från kamerablixtarna har de världens ögon på sig. 
Här är Hollywood-stjärnornas svettiga metoder för att hålla sig i form.

Publicerad 2015-06-16 | Vardagspuls

Sparkar ut aggressionerna

Ashley Greene, 28, skådespelerska främst känd från ”Twilight”-filmerna, gör någonting aktivt varje dag. Tre gånger i veckan blir det cirkelträning vid olika styrkestationer ihop med en tränare. Men hon har också en annan favorit: ”Kickboxning, som jag verkligen älskar. Det är den mest intensiva träningsformen, eftersom du slutar tänka och bara reagerar. Ett jättebra sätt att få ut sina aggressioner” säger hon till Health.com. Dessutom ingår långa promenader i träningsveckan, berättar hon.

Gillar att blanda in dans

Skådespelerskan Kirsten Dunst, 33, går på olika träningsklasser med sina kompisar. Kombinationen att svettas och skratta ihop med vännerna till hög popmusik är favoriten. ”Jag har testat piloxing (en mix av pilates, boxning och dans, reds anm) och cardio barre (dansträning reds anm). Jag gillar dansbaserad träning, det formar verkligen min kropp eftersom man tränar det i 1,5 timme” säger hon till Hello magazine.

Håller igång nästan varje dag

Filmstjärnan Jennifer Aniston, 46, har gjort träningen till en daglig rutin. ”Jag tränar nästan varje dag, åtminstone fem eller sex dagar i veckan. Jag tränar kondition i 40 minuter; spinning, löpning, på crosstrainern eller en kombination av alla tre. Jag tränar pilates en gång i veckan och yoga tre gånger i veckan. Jag försöker att blanda upp det” säger hon till InStyle magazine.

Använder kroppen som motstånd

Skådespelerskan Julia Roberts, 47, håller i gång fem gånger i veckan, 90 minuter i taget, avslöjar hennes tränare Kathy Kaehler för tidningen Elle. ”Varje pass inleds med 20–40 minuter aerobics eller annan konditionsträning. Sedan är det 20–40 minuter av styrketräning. Formeln lyder 3 gånger 15 av följande: situps, plankan (håll i 1 minut), squats, utfall och olika varianter av crunches.”

Öser på med konditionsträning

Sångerskan Rihanna, 27, höjer pulsen fem dagar i veckan, berättar hennes tränare Ary Nunez för Grazia magazine. Hon springer på löpband och tränar med hög belastning på crosstrainern. Annan konditionsträning inkluderar jumping jacks (hoppa ut i bredbent stående och dra armarna upp över huvudet. Hoppa tillbaka till utgångsläget, i ett jämnt flöde reds anm), jogga på stället, hoppa hopprep och cykla på träningscykel. ”Dansträning är en annan favorit” säger Ary Nunez.

Röjer i cirkelträning

För att komma i form för filmer som ”Avengers”- och ”Iron man”-uppföljarna har filmstjärnan Scarlett Johansson, 30, satsat på gymträning och cirkelträning, enligt tränaren Bobby Strom. Ett pass inkluderar squats, utfall, chins (häv dig upp på stång reds anm), armhävningar, stå i plankan och lyft/sving med kettlebells. Hon använder även sin egen vikt som motstånd med trendiga redskapet TRX.