Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

Cirkelträna hela kroppen på bara 20 minuter Bild: Moa Alexandersson

Cirkelträna hela kroppen utan redskap på bara 20 minuter

4 övningar som ger resultat

Uteblir resultatet av din rörelse? Känner du att du lägger ner mycket tid på träning utan synbar effekt? Då är det dags för dig att prova PT-Leilas effektiva cirkelträning!

Publicerad 2017-07-25 | Senast ändrad 2018-08-13 | Leila Söderholm

Då kan det vara dags att ändra och se över hur du tränar, vad du gör på passet och hur länge du tränar varje pass.

Sätt en tidsgräns! Många gånger blir passen onödigt långa och tidskrävande. Varje gång det händer så tar det tid från familjelivet, från mys med vänner eller från tid för återhämtning. Långa pass har en tendens att inte bli så effektiva, så är det träningsoptimering som står på agendan? Då krävs en tidsgräns. Bestäm innan att passet inklusive uppvärmning max får pågå i 20 minuter. Vila inte mellan övningarna utan kör på, istället för att vila så byt övningen till en annan istället.

”Känslan är magisk”

Testa gärna cirkelträning där alla övningar görs efter varandra utan att vila. När varvet är slut, vila en kort stund för att köra ett, två eller tre varv till. Ta i så mycket som möjligt och tänk på att vilan kommer snart. Känslan efter ett snabbt kort pass är helt magisk.

Lägg in ett helt nytt pass som innehåller helkroppsövningar där du får upp pulsen rejält. Sätt din timer på 20 minuter där 5 minuter används till att värma upp. Gör övningarna nedan (se även beskrivande bilder ovan) enligt antal om och om igen tills din timer ringer.

1. Sköldpaddan

Ställ dig på tå och ha fötterna strax bakom knäna. Tänk dig att du står som ett upp och nervänt V. Sänk dig ner genom att böja armbågar och knän, försök att komma så lång ner som möjligt. Pressa dig upp till raka armbågar och knän.

Gör 10 stycken.

2. Gå ut med benen

Gör så här: Stå med så raka ben som möjligt och sätt i händerna så nära fötterna du kan. Promenera ut med fötterna hela vägen så långt som möjligt till plankposition. Promenera tillbaka till händerna så långt som möjligt utan att släppa kontakten händer och fötter

Gör 10 stycken.

3. Chipset

Ligg på rygg med böjda knän och pressa upp höften så högt som möjligt.
Spänn rumpan och börja springa med fötterna utan att bäckenet sjunker. Aktivera sätet maximalt och håll höften högt. Lyft hela foten från underlaget.

Gör 30 stycken.

4. Snabba kickar

Spänn magen och använd bålens kraft att lyfta ditt ena ben så högt som möjligt. Byt ben direkt genom att hoppa till och byta ben. Snabba kickar där höften och bålen är med och jobbar.

Gör 30 stycken.

Tyckte du om den här artikeln? Då föreslår vi att du prenumererar på vårt nyhetsbrev – helt gratis. Prenumerera här.