Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

Glad kvinna i träningskläder Bild: Mostphotos

Träningen som är gratis

Bra träning för både kropp och plånbok

Att man inte har råd är en av de vanligaste ursäkterna för att strunta i träningen. Om du vill fortsätta använda den råder vi dig att inte läsa den här listan! Här kommer nämligen 5 tips på helt gratis träning.

Publicerad 2017-05-02 | Vardagspuls

Nu finns det inte längre några anledningar till att strunta i att träna! Träning kan faktiskt vara effektiv, rolig och varierande trots att den är helt gratis. Här kommer våra bästa tips på hur du kan köra ett riktigt tufft pass hemma på vardagsrumsgolvet eller ute i parken, helt utan någon dyr utrustning.

1. Träna hemma – med en kudde

Vår egen träningsexpert Leila Söderholm är riktigt bra på att hitta på hemmaträning. Här är hennes tips på hur du använder en helt vanlig kudde för att träna magmusklerna.

2. Bränn fett med trädgårdsarbete

Slå två flugor i en smäll och låt trädgårdsarbetet bli till ett träningspass. Att kratta löv i en halvtimme bränner 162 kalorier och att klippa gräset samma tid bränner ungefär 240 kalorier. Dessutom blir du extra glad av att vara utomhus i solen!

3. Träna effektivt på utegymmet

Här behöver du en del utrustning, i form av ett utegym, men det är helt gratis! Utegymmen i Sverige blir allt fler, men det kan vara svårt att veta hur man använder maskinerna. Här visar Oscar Jöback flera olika effektiva övningar att göra i utegymmet.

4. Ut och spring

Att gå ut och springa är kanske det mest givna tipset för dig som vill träna gratis. Snöra på dig löparskorna och ta en tur i vårsolen! För att öka motivationen kan ett tips vara att anmäla dig till ett lopp – och det behöver inte vara speciellt långt. Gunnar Söderström tipsar här om hur du lägger upp träningen för att klara av att springa 5 kilometer på bara 5 veckor!

5. PT-Leilas bästa armhävningar

Armhävningar tränar inte bara armarna, utan är bra träning för hela kroppen! Om du gör vanliga armhävningar så ofta att du tröttnat på dem finns det några olika sätt att variera dem på. På så vis kommer du dessutom åt nya muskler! Här tipsar vår träningsexpert om tre varianter på den effektiva armhävningen.