Hur sparas mina uppgifter?

Betr. elektronisk behandling av personuppgifter i Arla Foods-koncernen.

Vår personuppgiftspolicy innefattar de åtgärder som vi vidtar för att säkerställa att alla de upplysningar som kommer i vår ägo förvaras korrekt och förblir konfidentiella och endast används för sitt ursprungliga syfte.

Om du har några frågor eller kommentarer rörande Arla Foods internetpolicy kan du antingen skicka e-post till arla@arlafoods.com eller skriva till Arla Foods Lindhagensgatan 126, 105 46 Stockholm.

PERSONUPPGIFTER

De enda personuppgifter som vi samlar in är de personuppgifter som du lämnar till oss när du går in på vår webbplats eller på annat sätt lämnar till oss när du besöker vår webbplats. Om du önskar skickar vi en utskrift där det framgår vilka upplysningar vi har om dig.

På vår webbplats lagras inga personuppgifter automatiskt och inga personuppgifter samlas in automatiskt på något annat sätt. Det är endast användarens IP-adress som webbservern automatiskt känner igen för att därefter skicka webbsidorna till din dator. Om du är ansluten till internet får du en IP-adress som ser ut ungefär så här: 197.188.58.9.

Vi använder s.k. cookies för att samla in uppgifter av teknisk karaktär och för statistiska syften, för att mäta webbplatstrafiken. Alla dessa upplysningar är icke-personrelaterade uppgifter och du kan inte identifieras utifrån dem. De samlas endast in av systemadministrativa skäl. En cookie är ett meddelande som skickas från webbservern till webbläsaren. Den har bland annat till uppgift att identifiera användarens dator och på så sätt registrera webbplatsens besöksmönster.

I vilka sammanhang används personuppgifterna?

De personuppgifter som du lämnar till oss används enligt följande:

  • Skaffa uppgifter, produkter eller tjänster till dig som du bett om.
  • Lämna upplysningar till dig om produkter eller tjänster från Arla Foods som du kan vara intresserad av, eller andra marknadsrelaterade syften för internt bruk för att förbättra webbplatsens innehåll. Det kan vara information eller användartest, som du i förväg anmält intresse för att delta i, för att anpassa webbplatsens innehåll och/eller layout till den enskilda användaren. Det kan även röra sig om att göra användarna uppmärksamma på uppdateringar av webbplatsen, samt samla in och offentliggöra statistiska upplysningar om användaren och dennas önskemål. Observera att statistiken är anonym och att det därmed inte är möjligt att identifiera enskilda användare.

VIDAREFÖRMEDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lämnar inte vidare några personuppgifter till tredje part (förutom anställda på Arla Foods) utan ditt samtycke, som ska lämnas enligt de villkor som beskrivs nedan om du inte lämnar andra instruktioner.

Om du vill tas bort från vår e-postlista

Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till eller rätta dessa uppgifter ber vi dig kontakta arla@arlafoods.com. Du kan när som helst be att få dina personuppgifter raderade från vår e-postlista genom att skicka e-post till arla@arlafoods.com.

ÄNDRINGAR AV VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY

Om vi beslutar att ändra vår personuppgiftspolicy meddelar vi detta på denna sida. Om vi däremot vill genomföra väsentliga ändringar i det sätt som vi behandlar personuppgifterna som vi har om dig kommer vi att be om ditt samtycke innan vi genomför ändringarna.

kom igång leila söderholm pt vardagspuls Bild: Johnér

Så kommer du igång med träningen

Träningsexperternas bästa tips

Trots att man planerat det kan det vara väldigt svårt att komma igång med träningen. Tur då att att det finns massor av inspiration att hämta från våra träningsexperter.

Publicerad 2016-05-03 | Senast ändrad 2018-08-16 | Vardagspuls

PT-Leila: Träna hemma!

Du behöver inte ta dig till gymmet eller joggingspåret för att träna – hemmet duger bra! Hemmaträning är någonting som Vardagspuls egen träningsexpert Leila Söderholm blivit expert på. Här visar hon sin personliga favoritövning att göra hemma – burpees.
– Burpees är suveräna, du jobbar med hela kroppen och de ställer höga krav på hjärta och lungor, så jag skulle vilja säga att de är fenomenala! säger hon.
Här delar hon med sig av fler bra övningar som du kan göra med det som finns hemma. För ännu fler smarta träningstips varje vecka: följ Leilas blogg!

Inspiratören Hillevi Wahl: Få igång din partner!

Vardagspuls bloggare Hillevi Wahl gick själv från nästan helt otränad till träningsfrälst. Under 2015 sprang hon 50 lopp. Så hon vet verkligen hur man gör för att ta sig ur soffan - och att sedan hålla i träningen.
Hon har också lyckats dra med sig sin man på träningspassen, något som underlättar också för henne själv. Vill du också börja träna med din partner? Här ger Hillevi Wahl sina bästa tips för att lyckas med det.
– Våga testa lite nya grejer tillsammans. Gärna något oväntat. Dans, militärträning eller varför inte yoga. Det är roligt att hitta nya sidor hos varandra, kanske misslyckas i början, kunna skratta tillsammans och sedan lyckas. Det är lättare att våga när man är två, säger hon.

Löparcoachen Gunnar Söderström: Spring!

Personliga tränaren och naprapaten Gunnar Söderström brinner för löpning. Men hur gör man om man vill börja springa trots att man är överviktig och helt otränad?
– Det är ett jättebra sätt både att komma ner i vikt och stärka skelett och leder. Men börja mycket försiktigt, till exempel jogga med små steg en minut sedan gå en minut cirka fem gånger. Kroppen kommer inom loppet av några veckor direkt anpassa sig till dom nya kraven du ställer. Redan efter två veckor kan man mäta dom första effekterna. Lycka till!
Här delar Gunnar Söderström med sig av sina bästa råd för dig som vill börja löpträna.

Roddardietisten Anna Malvina: Börja försiktigt!

Elitroddaren, dietisten och Vardagspuls-bloggaren Anna Malvina Svennung lever ett väldigt aktivt liv. På sin blogg delar hon med sig av sina bästa råd för dig som vill komma igång med träningen.
"Om du är otränad och har som mål att springa en mil får du börja försiktigt. Exempelvis kan du börja med att under en promenad varva mellan att springa och gå. Hur länge du springer i en följd beror på hur det känns. Förslagsvis kan du jogga en minut, sedan gå två minuter och sedan springa en minut igen och hålla på så i en kvart. Sedan kan du successivt öka längden du springer och korta ner tiden du går. Vips kommer du att klara att springa oavbrutet! "

PT-Ronny: Cirkelträna!

Ibland behövs en liten spark i baken för att komma igång med sin träning. Personliga tränaren och hälsoutvecklaren Ronny Ekström delar med sig av ett enkelt träningschema för dig som behöver lite kom-igång-tips.
– Cirkelträning är ett roligt och effektivt sätt att träna både styrka, kondition och öka kaloriförbränningen. Du kan både köra individuellt eller i grupp, säger han.
Men hur ska man tänka när man känner att man inte orkar träna, fast man egentligen vill?
– Jag brukar tänka på hur bra jag känner mig efter passet. Då blir det lättare, säger Ronny Ekström.
Här delar han med sig av ett träningsschema som är perfekt för dig som har svårt men vill komma igång. Och här svarar han på tittarfrågor och ger sina bästa råd kring träning.